Sluiten

The Mora

Mogelijk heb je al een keer van The Mora gehoord of er iets van gezien, maar de kans is groter dat je nog niet bekend bent met het hotelmerk The Mora. The Mora is een nieuw high-end hotelmerk dat in 2024 geïntroduceerd is door het toonaangevend internationaal reisconcern TUI, dat in Nederland een zeer sterke marktpositie heeft. TUI Group is eigenaar van de hotels die onder het merk The Mora vallen. In combinatie met vluchten met hun eigen vliegtuigen creëren ze hiermee een product waarmee ze minder afhankelijk zijn van derde partijen voor het samenstellen van all-inclusive pakketreizen.

De hotels van The Mora combineren authentieke architectuur met eigentijds design, geïnspireerd door de lokale omgeving en cultuur. Dit resulteert in een unieke en sfeervolle ambiance die de bestemming op een juiste manier weerspiegelt.

Vestigingen

The Mora

De eerste vestiging van The Mora is The Mora Zanzibar op het Muyuni-strand, gelegen aan de oostkust van het tropische eiland Zanzibar. Dit vijfsterrenhotel is duidelijk aan de bovenkant van de markt gepositioneerd. Luxe en comfort zijn in een aantrekkelijke verpakking gegoten, waarbij stijl en rust als kernwoorden gehanteerd zijn.

The Mora Zanzibar is het eerste hotel van The Mora. Na de opening van The Mora Zanzibar zijn er plannen om het merk verder uit te breiden naar andere premium locaties wereldwijd. Mogelijk dat de Malediven de tweede bestemming wordt voor een resort van The Mora.

Doelgroep

The Mora richt zich op een nieuwe generatie luxeconsumenten die waarde hechten aan unieke ervaringen boven status en materiële luxe. De persoonlijke beleving en vrijheid is een belangrijk element binnen het concept van The Mora. In hun hotels hoef je niet alles op gezette tijden te doen, er is veel ruimte voor spontaniteit. Of dat nu een yogasessie in de vroege ochtend betekent als de zon opkomt, een ontbijt om 14.00 uur op je kamer of een ontspannende spasessie als de kinderen naar bed zijn, jij bepaalt het schema en bepaalt wat elke dag brengt.

Marktpositie

The Mora positioneert zich in het luxe segment van de hotelmarkt, met een focus op ontspannen luxe en op maat gemaakte ervaringen. Het merk combineert een eigentijdse benadering van luxe met flexibele diensten die gasten in staat stellen hun verblijf af te stemmen op hun stemming en behoeften. Binnen de portfolio van TUI bevindt The Mora zich in het topsegment van all-inclusive hotels. Als je The Mora bijvoorbeeld vergelijkt met de tophotels van RIU, waar TUI mede-eigenaar van is, dan mag je de resorts van The Mora net boven de vijfsterren RIU Palace hotels plaatsen.

Premium all-inclusive

In het geval van The Mora mag je het all-inclusive concept de titel premium all-inclusive of ultra all-inclusive geven. Dit zijn geen vastomlijnde definities, dus mogelijk dat waar de ene reisaanbieder de term ultra all-inclusive hanteert, de ander eerder premium all-inclusive gebruikt. Wij kiezen voor premium all-inclusive, omdat je bij The Mora vooral ziet, voelt en proeft dat ze het all-inclusive concept naar een hoger niveau willen tillen. Betere drankjes, uitstekend eten in het buffetrestaurant en dat alles in een 24-uurs all-inclusive concept.

onze ervaring met The Mora

In november 2024 verbleven wij in The Mora Zanzibar en we kunnen niet anders zeggen dan dat ons verblijf aan alle verwachtingen voldeed. Er wordt waargemaakt wat ze beloven, het personeel is zeer vriendelijk en eerlijk is eerlijk… het doet gewoon pijn om na een week in The Mora Zanzibar weer naar huis te moeten gaan. Op basis van onze ervaring zouden we een all-inclusive vakantie in The Mora Zanzibar zonder enige twijfel aan durven bevelen. De kans is groot dat we in de toekomst weer voor een resort van The Mora zullen kiezen, als die mogelijkheid zich voordoet.